EPSI Rating julkisti vakuutusyhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimuksen tulokset vuodelle 2015. Yksityisasiakkaat olivat tulosten mukaan tyytyväisimpiä Pohjolaan ja Lähitapiolaan. Pohjola oli vuoden 2014 tutkimuksessa jumbosijalla, joten se kiri merkittävästi vuodessa. Lähitapiola oli taas kärjen tuntumassa aiemminkin. Viime vuosien kestoykkönen Turva taas putosi neljänneksi Fennian taakse. Yritysasiakkaat olivat tyytyväismpiä Fenniaan vuonna 2015.
Yksityisasiakkaista peräti 30 % oli vuoden aikana ilmoittanut vahingosta ja yritysasiakkaista 56 %. Vahingot näyttäisivät vaikuttavan kuitenkin yllättävän vähän asiakasyytyväisyyteen. Lähitapiola ylittää eniten asiakkaidensa odotukset asiakaspalvelunsa suhteen. Turva säilyttää pudotuksesta huolimatta suurimman asiakasuskollisuuden ja asiakkaat kokevat saavansa parhaan vastineen rahalle. Vakuutusyhtiötä suunnittelee vaihtavansa joka kymmenes asiakas.
Tutkimus teetettiin 8.9-29.10.2015 välillä 2000 asiakkaan otoksella, joista yksityisasiakkaita 1100.